Tinkamų raktažodžių parinkimas savo svetainei gali būti nelengva užduotis, ypač jei esate naujokas paieškos sistemų optimizavimo (SEO) srityje. Vis dėlto svetainės optimizavimas paieškos sistemoms yra labai svarbus žingsnis siekiant pagerinti jos pozicijas SERP. Pasirinkę tinkamus raktažodžius, galite padidinti savo svetainės matomumą, pritraukti daugiau lankytojų ir generuoti didesnes pajamas.
Kas apskritai yra raktažodžiai?
Prieš pradedant rinktis raktinius žodžius, svarbu suprasti, kas jie yra ir kaip jie veikia. Paprasčiau tariant, raktiniai žodžiai – tai frazės arba žodžiai, kuriuos žmonės vartoja ieškodami kažko internete. Pavyzdžiui, jei kas nors ieško „kaip pasirinkti tinkamus raktažodžius”, šiuos konkrečius žodžius užfiksuos tokios paieškos sistemos kaip „Google” ir „Bing”.
Jūsų tikslas – pasirinkti tuos raktažodžius, kurie tiksliai atspindėtų jūsų svetainės turinį, kad žmonėms vedant šiuos raktažodžius minėtose paieškos sistemose, jūsų svetainė būtų rodoma rezultatuose.
Raktinių žodžių tyrimas
Norint įsitikinti, kad pasirenkate geriausius raktažodžius savo verslui ar turiniui apibūdinti, svarbu atlikti raktažodžių tyrimą. Susidarykite idėjų, susijusių su jūsų svetaine, sąrašą ir užsirašykite visas į galvą ateinančias atitinkamas frazes ar žodžius. Po to eikite į „Google” raktinių žodžių planavimo priemonę ir įveskite juos. Taip sužinosite kiek paieškų buvo atlikta pagal kiekvieną terminą. Taip pat gausite kitų naudingų duomenų, pavyzdžiui, apie konkurencijos lygį ir numatomą vieno paspaudimo kainą (CPC). Tokiu atveju žinosite pagal kokias frazes turėtų būti rašomi seo tekstai
Nustačius keletą tinkamų raktažodžių, laikas įvertinti jų tinkamumą pagal jūsų svetainės turinį. Jei raktažodis nėra susijęs su jūsų svetainės turiniu, jis nebus labai naudingas. Ieškokite raktažodžių, kurie būtų konkretūs ir susiję su jūsų pateikiama informacija.
Renkantis raktažodžius taip pat svarbu atsižvelgti į konkurencijos lygį. Didelės konkurencijos terminus bus sunkiau iškilti paieškos sistemose, todėl gali būti geriau orientuotis į mažesnės konkurencijos terminus.
Strategiją būtina susikurti iš anksto
Kitas žingsnis – sukurti veiksmingą raktinių žodžių naudojimo strategiją. Pradėkite nuo pagrindinių raktažodžių, kurie tiksliai atspindi jūsų svetainės turinį, sąrašo sudarymo. Į juos turėtų būti įtrauktos ilgosios ir trumpesnės frazės, nes žmonės dažnai ieško naudodami skirtingus žodžių ir frazių derinius.
Nustatę šiuos pagrindinius raktažodžius, naudokite juos visame svetainės puslapyje, pavyzdžiui, pavadinimuose, antraštėse ir meta aprašymuose. Tai padės paieškos sistemoms lengvai nustatyti jūsų svetainės turinį ir apie ką jis yra.
Galiausiai, pasirinkus tinkamus raktažodžius savo svetainei, svarbu stebėti jų efektyvumą. Naudodamiesi SEO įrankiu, pavyzdžiui, „Google Search Console”, išanalizuokite kokią vietą kiekvienas raktažodis užima įvairiuose paieškos rezultatų puslapiuose (SERP). Šiuos duomenis taip pat galite naudoti vertindami kurios strategijos veikia, o kurias reikia tobulinti. Stebėdami kaip veikia jūsų raktažodžiai, galėsite nuolat gerinti savo svetainės pozicijas paieškos sistemose.
Trumpai tariant, galima teigti, kad norint pagerinti savo svetainės poziciją paieškos sistemose, būtina pasirinkti tinkamus raktažodžius. Atminkite, kad veiksmingos raktinių žodžių parinkimo strategijos yra tęstiniai procesai, todėl svarbu stebėti jų veiksmingumą laikui bėgant. Turėdami tinkamą požiūrį ir šiek tiek kantrybės, netrukus galėsite džiaugtis geresnėmis SEO pozicijomis.